/ Haberler / Güzel bir otel, kötü bir hastane

Güzel bir otel, kötü bir hastane

Hükümetin referanduma propaganda malzemesi yapabilmek amacıyla, yüklenici firmanın teslim tarihinden bir yıl önce adeta zorla açtırdığı Mersin Şehir Hastanesi’nde sorunlar dağ gibi. Yaklaşık iki ay önce hizmete giren hastanede hekimler ve sağlık çalışanları pek çok eksikliğe karşın sağlık hizmeti sunmaya çalışıyorlar.

Tıp Dünyası – HABER MERKEZİ

Mersin Şehir Hastanesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle 3 Şubat 2017 tarihinde açıldı. Hasta kabulüne ise 6 Şubat 2017 Pazartesi günü başlandı. Referanduma propaganda malzemesi yapabilmek amacıyla yüklenici firmanın teslim tarihinden yaklaşık bir yıl önce adeta zorla açılan hastane eksikliklerle hizmete girdi.

Mersin Devlet Hastanesi’nde sağlık çalışanlarının yaşadığı sıkıntılar ve zorluklar gerek Ankara Tabip Odası ve Mimarlar Odası Ankara Şubesi’nce 11 Mart 2017 günü düzenlenen Şehir Hastaneleri Sempozyumu’nda, gerekse Mersin Tabip Odası’nca 18 Mart 2017 tarihinde düzenlenen Hekim Meclisi’nde ele alındı.

Sağlık çalışanlarının “güzel bir otel ama kötü bir hastane” olarak niteledikleri Mersin Şehir Hastanesi’nde, açılıştan iki ay sonra bile sorunlar dağ gibi. Mersin Şehir Hastanesi’nde görev yapan sağlık çalışanlarının dikkat çektiği sorunların bir kısmı şöyle:

  • Ciddi bir ulaşım sorunu var. Halkın hastaneye ulaşımı halk otobüsleri ile 1,5 saati buluyor. Hastaların otobüsten indikten sonra 1 km kadar yürümesi gerekiyor.
  • Polikliniklerde başka bir sağlık personeli veya sekreter olmadan çalışılıyor. Tüm sekreterya işlemleri hekimler tarafından yapılıyor. Bunun için harcanan zaman zaten sınırlı olan hasta muayene süresinden gidiyor.
  • Yazılı onam yok. Onamlar bilgisayar üzerinden veriliyor.
  • Katlar arasında yangın merdiveni dışında merdiven olmadığı için asansörler yetersiz kalıyor.
  • Her katta 25'er yataklı üç koridorda üç ayrı branşın yataklı servisleri bulunuyor. Ancak sadece bir adet nöbetçi hekim odası var ve ihtiyacı karşılamıyor.
  • Servislerde doktor ve hemşirelerin kıyafetlerini değiştirebilecekleri oda, çantalarını koyacak dolapları bulunmuyor.
  • Üç blok ve bir ana binadan oluşan hastanede diğer bloktan istenen konsültasyon hastalarına gitmek 20 dakikayı buluyor. Bu zaman özellikle mavi kod durumlarında hayati önem arz ediyor.
  • İklimlendirme sistemlerinde sorun yaşanıyor.
  • Bilgisayarlardaki yazılım sistemlerinde sorunlar yaşanıyor.
  • Hastanedeki teknik sorunları gidermek çok uzun sürüyor.
  • Bir ilaç raporu yazdırmak bile bazen saatleri buluyor.
  • Çalışan sayısının bile binlerle ifade edildiği hastanede polikliniklere günlük 10 bin kişinin müracaatının beklenmesine karşın 3 bin araçlık otopark bulunuyor.  
  • “Hostesler” ve “valeler” var. Yeni sağlık personeli tanımları oluşuyor.
  • Tek bir şirketin altında 19 taşeron şirket görev yapıyor. 

0 YORUM YAZ

Mesajınızı giriniz...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.